10 Mayıs 2012 Perşembe

sabah sabah yıkışkan


ah be plastiği bozuk dünya
darağacı suratlı insanlar
kuruttunuz içimde yeşile çalan ne varsa...

benim şimdi biraz hayatı, su katıp seyreltmem gerek
yüzünüzü ait olduğu aynalara yakıştırabilmek için
taş gibi katı, taş gibi soğuk, taş gibi aldırışsızsınız
bir de kalp krizinden bahsediyorsunuz
ne tuhafsınız!

ah be boyu devrilesi kapitalizm
bıçak suratlı patronlar
çocukluğa, düşlere ve ekmeğe
ve avurtları çökmüş insan yanlarıma
nasıl da batıyorlar...

sizi denizlerde yıkayacağım.
iade-i itibardır bu Marmara'ya
bunu bana melekler fısıldadı.
melekler fısıldadı,  inandım
ben de gittim,
köprüleri dinamitle patlattım.
Bak  enkazla ne de güzel taş sektiriyor çocuklar…

Ah be boynu altında kalası militarizm!
Köyleri haritadan silip
Kırsalına “önce vatan” yazdıranlar!
-Pardon ama kime vatan?

Adliye saraylarından lunaparklar kırpacağım
Meclisi yıkıp yerine halı saha,
Vergi daireleri ve bankalar ve gümrüklerden
Vişnelikler, meyve bahçeleri…
Putlarınızdan, umumi helalar yontacağım.
Evlerinizin ortasına kerhaneler dikeceğim.
Radyo ve televizyonlarınızı kumarda kaybedeceğim!
Kutsal mekanlarınızdan kütüphaneler…
Resmi tarihinizle,  kağıttan uçaklar yapacağım…
Hapishanelerden, karakollardan ve jandarmadan
Uçsuz bucaksız yeşillikler devşireceğim
Sermayenizi kedilere yükleyeceğim.
Okul saydığınız tüm o mezbahalarınıza
Bostanlar kuracağım, danaları salacağım
                                             “dandini dandini dastana, danalar girmiş bostana”
Davar otlatacağım, plazalarınızda…
Söz, keçileri kaçıracağım
Bin kerrre sikmekle düzelmeyecek düzeninizde!