7 Aralık 2011 Çarşamba

telvin... ziyan... kesif... mıh...

bu aralar dört sözcükle aşk yaşıyorum abidinjeam "telvin" "ziyan" "mıh" ve "kesif" dün gece tam uyumaklıyım "ziyan" girdi aklıma bi gitmek bilmedi, derken yine "telvin" hephemencecik apardından "kesif"e "mıh"landım. bi de çizemediğim bi kulak var rüyalarımı vatan belleyen. bu kulak var ya bu kulak hıyarın önde gideni. hemen van gogh'lu bi espri yapıştırıcaksın biliyorum, sus. gözlerin filan da konuşmasın, o ebru gündeş'ini alır kafanda paralarım. lafın gelişi benimkisi yok aslında şiddettirmekli öfke ya da sevinmekli üzülmekli bir bazı duygularım. ya bişiy diycem. var abidin. yani o ruhun dokunma biçimi olan şeyler; duygular. kandırdım seni. ama şimdi ben bu hissettiklerimi nereme sokucam bilmiyorum. katlıyorum küçültüyorum yanlardan yanlardan açıyorum bazan. kırışık olan yerlerine buharlı ütü basıyorum. geometrik şekiller yapıyorum sonra, silindiri becerdim mi içinden davşan çıkan şapka yapıyorum, fular yapıyorum, artakalanları değerlendirip pirinç çorbası filan. derya baykal görse önümde tövbe eder diz çöker. o'kkadarr değerlendirmekli tutumlu seviyorum sevmiyorum. ben şimdi bu hissettiklerimle origami de yapıyorum. bi de ikebana vardı diil mi, küfür gibiymiş o da. ben hiç küfretmem. telvin, ziyan, mıh ve kesiften gayrısı yalan...
 
kaç kere oturdum. adı telvin olan, adı mıh olan, adı ziyan olan, adı kesif olan birer öykü ya da şiir yazıyım dedim, yazıp kurtuluyum. yok. dilsizleri ilk o zamanlarda anladım. bazı sözcükler bişiy yapıyorlar. büyücü onlar. ya da kötü kalpli... seni şişirip şişirip infilak noktasına getiriyorlar ve öylece bırakıyorlar. sonrası boşluk. ne patlayabiliyorsun ne de sönüyorsun...

o diil de abidin; "yalnızlık ayrıca şu da demek; ya ölüm, ya kitap... ama herşeyden önce alkol demek" demiş duras teyze. yazan kişinin yalnızlığından bahsederken. sonra başka bi yerlerinde kitabın "yazmasaydım alkol bağımlısı olurdum" demiş... doğrudur; ya yazarsın ya da sarhoş olursun...
-peki ya ikisini birden yapmaya kalkıştığında?
- ikisini birden yapmaya kalkıştığında abidin, kendini bu dünyanın dışına fırlatma işlemini başlatacak olan butona basmış olursun...
-fırlatma işlemini başlatmak için butona basılacaktır. bu işlemi onaylıyor musunuz?...
-miniktebessüm. şerefe abidinjimbeam